Kodowanie na dywanie.

Kody i kodowanie to nasza codzienność. Kody możemy odnaleźć prawie w każdym rodzaju dziecięcej aktywności. Do najprostszych sposobów kodowania zalicza się klasyfikowanie, segregowanie, porządkowanie – tu kod stanowi podstawowe kryterium, zgodnie z którym dzieci wykonują w/w czynności. Tym kodem może być kolor, wielkość, czy też kształt. Typowym przykładem kodowania są gry planszowe. Dzieci w naszej grupie potrafią już projektować gry planszowe z rozbudowanym wątkiem matematycznym, gdzie kody ukrywają w kolorach, czy też w określonych znakach. Np. na planszy dzieci zaznaczają pole oznaczone np. czerwonym krzyżykiem, co oznacza cofnięcie się np. o 2 pola podczas odpowiedniego momentu gry. Pod koniec ubiegłego roku szkolnego otrzymaliśmy matę do kodowania wraz z kolorowymi kubeczkami. Okazało się, że zabawy z kodem  i kolorowymi kubeczkami stanowią dla dzieci nieograniczone źródło radości i kreatywności. Za pomocą kubeczków będziemy ćwiczyć spostrzegawczość, nauczymy dzieci tworzyć kolorowe rytmy, tradycyjna gra kółko – krzyżyk może być również rozegrana przy pomocy kubeczków, czy też z płaskiego w przestrzenne to propozycja aktywności polegających na przełożeniu ilustracji kubeczków w ich przestrzenne ustawienie. Duża uniwersalność kodów pozwala wprowadzać jego elementy do zajęć z zakresu edukacji matematycznej, językowej, artystycznej, czy też ruchowej.