Język angielski- zabawy, które możemy wykorzystać z dziećmi. Weather – pogoda

  1. Zabawa “słońce świeci, deszcz pada”

( Przy utrwaleniu słownictwa związanego z pogodą, możemy dodać ruch do danej karty obrazkowej)

 Do tej zabawy potrzebna jest jedynie dziecięca parasolka i wycięte obrazki: It’s sunny, It’s rainy , It’s windy , It’s snowy. Gdy Rodzic pokazuje kartę i wymawia It’s  sunny-  dziecko biega wesoło, natomiast gdy Rodzic  pokaże kartę It’s rainy na hasło-  dziecko zatrzymuje się otwiera parasol i chowa się pod nim.  It’s windy – dziecko zatrzymuje się i macha rękami nad głową naśladując wiatr.  , It’s snowy dziecko pokazuje jak jeździ na łyżwach lub lepi bałwana.

2. Zabawa What’s missing? – Czego brakuje

 Przed dzieckiem układamy obrazki przedstawiające pogodę. Powtarzamy wspólnie z dzieckiem nazwy pogody  w ułożonej  kolejności, następnie dziecko próbuje powtórzyć samodzielnie. Jeżeli dziecko już zapamięta Rodzic prosi dziecko aby zamknęło oczy–  Please close your eyes – proszę zamknij oczy.   Wówczas Rodzic odwraca jeden wybrany obrazek i mówi: Please open your eses– proszę otwórz oczy. What is missing?-  zadaniem dziecka jest odgadnąć czego brakuje. Gdy dziecko odpowie źle Rodzic może odpowiedzieć  No– nie  lub gdy odpowie dobrze  Yes, very good– tak bardzo dobrze.

3. Zabawa z kostka ,, How is the weather like today”

Przygotuj kostkę do gry. Z pomocą osoby dorosłej wydrukuj, wytnij i sklej. Następnie wydrukuj i przyklej na kostkę  lub narysuj pogodę samodzielnie zgodnie z zamieszczonymi obrazkami  pogody. Dziecko gra z Rodzicem kolejno rzucając kostką i wypowiadają jaką pogodę wskazuje wylosowane pole na kostce. Wyrzucenie stormy- burza  oznacza dodatkowy rzut kostką. Kontynuujemy grę dopóki dziecko  nie wyrzucisz wszystkich wyrazów.

4. Zabawa,, koło pogodowe” W każdej rubryce koła narysuj pogodę. W pierwszej rubryce koła( wybranej przez siebie ) narysuj taką pogodę jaka jest aktualnie dzisiaj. What’s the weather like today? – jaka jest dzisiaj pogoda? It’s ….,.Pozostałe rubryki zgodnie z ruchem wskazówek zegara uzupełnij dowolnie uwzględniając różne zjawiska pogodowe

5. Gra ,,Memory ‘’ obrazkowe

Wytnij poniższe obrazki. Ułóż na stole w rozsypane przed dzieckiem odwrotną stroną . Zadaniem dziecka jest odnalezienie dwóch identycznych kart. Dziecko odsłaniając karty nazywa co wylosowało. Zabawa kończy się w momencie gdy dziecko odkryje i dobierze w pary wszystkie karty. W grze może uczestniczyć z dzieckiem również rodzic, wyciągając karty na przemiam ( dziecko- rodzic) wówczas wygrywa ten kto zdobędzie więcej kart