Wiosenna łąka

Wiosna to niezwykła pora roku, która mieni się kolorami i ukazuje piękno otaczającego świata. Dzisiaj zapraszam Was na majową łąkę 🙂

1. Na początek zapraszam Wasze buzie i języki do gimnastyki. Mam dla Was następującą propozycję:

Gimnastyka buzi i języka z Biedronką – logopedyczna ruletka online.

10 ćwiczeń w wersji interaktywnej. Po wykonaniu danego ćwiczenia należy je usunąć, wtedy mamy pewność, że wykonamy wszystkie ćwiczenia.

https://wordwall.net/pl/resource/1016515/%c4%87wiczenia-logopedyczne/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka-z-biedronk%c4%85

2. Teraz proponuję ćwiczenia oddechowe.

Wciągamy powietrze nosem – głęboki wdech,

Wypuszczamy powietrze ustami – wydech (powtarzamy ćwiczenie 3 razy)

Następnie przygotowujemy 2 talerzyki. Na jeden talerzyk kładziemy ok. 10 płatków kukurydzianych. Wkładamy do buzi słomkę, przykładamy do płatka  i zasysamy powietrze. Przenosimy w ten sposób płatki z jednego talerzyka na drugi.

3. Posłuchajcie piosenki pt. „Bzycząca zabawa” – chętni mogą się nauczyć 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE

4. Następnie wysłuchajcie wiersza przeczytanego przez rodzica.

„Wiosenna łąka” Zbigniew Baryła

Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.

Rosną na łące białe stokrotki,
wierzby nad rzeką pokryły kotki.
Żaby rechoczą, śpiewają ptaki,
do gniazd dla piskląt znoszą robaki.

Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.

Słoneczko grzeje, stopniały śniegi,
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna do nas już zawitała.

Zachęcam do krótkiej rozmowy na temat treści. Przykładowe pytania:

– Jak wyglądała wiosenna łąka?

– Jakie owady zostały przedstawione w wierszu?

– Jakie inne zwierzęta były przedstawione w wierszu?

– O jakich roślinach była mowa?

5. Teraz proponuję ćwiczenia usprawniające słuch fonematyczny – analiza słuchowa wyrazów.

Podziel na sylaby nazwy owadów:

– MOTYL                                     s: MO-TYL                  

– KOMAR                                    s: KO-MAR                  

– MUCHA                                    s: MU-CHA                  

– PSZCZOŁA                               s: PSZCZO-ŁA            

– PAJĄK                                       s: PA-JĄK                    

– BIEDRONKA                           s: BIED-RON-KA       

– MRÓWKA                                s: MRÓW-KA             

– ŚWIERSZCZ                             s: ŚWIERSZCZ           

– WAŻKA                                    s: WAŻ-KA                 

6. Na zakończenie wiosenne kolorowanki.

Pozdrawiam i  życzę miłej pracy 🙂