Sadzimy, siejemy, czyli nasze wiosenne uprawy.

Edukacyjna Ścieżka Przyrodnicza to nasze przedszkolne dobro, z którego jesteśmy bardzo dumni. Oprócz walorów estetycznych daje ona dzieciom ogrom możliwości edukacyjnych. Przedszkolaki mają nieograniczony dostęp do jej zasobów przez wszystkie pory roku, dokonują działań praktycznych takich jak obserwacje przyrodnicze (wygląd, etapy wzrostu, zapachy, kolory itp.),  a także sianie, pielenie, podlewanie, zbieranie, czyli autentyczne obcowanie z przyrodą, co dla rozwoju przedszkolaka ma ogromne znaczenie. W tym roku otrzymaliśmy zadanie zagospodarowania jednej części rabatki w naszym, tak zwanym, ogródku przydomowym. Wraz z Grupą Czerwoną mieliśmy na niej zasadzić/ dokonać wysiewu warzyw. Zadnie przyjęte, prace rozpoczęte 🙂 Po burzliwych dyskusjach w grupie dotyczących warzyw, które najbardziej lubimy i chcemy mieć na naszej rabatce, z częścią chętnych przedszkolaków, zabraliśmy się za pracę. Po spulchnieniu ziemi i zrobieniu rowek, zaczęliśmy wysiewy – na naszej części znalazła się sałata, marchewka, buraczki i rzodkiewka. Z naszego grupowego, parapetowego ogródka 🙂 zabraliśmy paprykę i lubczyk. Wszyscy chętni włączali się do pracy – wysiewali, robili dołki, zasypywali, podlewali i wbijali tabliczki informacyjne. Dziewczynki nawet nie chciały rękawiczek, bo stwierdziły, że fajna w dotyku jest ta ziemia…

Po wykonanych pracach przyszedł czas na zabawę w ogrodzie. Teraz będziemy się przyglądać i obserwować wzrost naszych warzyw, a później ze smakiem będziemy się nimi zajadli, bo przecież nic tak dobrze nie smakuje, jak uprawy z własnego ogródka 🙂