Ramowy plan dnia

Godzina Zajęcia
06:30 – 08:30
  • schodzenie się dzieci, rytuał powitania , czynności   gospodarcze i porządkowe
  • rozmowy kierowane  indywidualne i  w małych grupach, praca indywidualna dzieci w tematycznych ośrodkach edukacyjnych, obserwacja prowadzona przez nauczyciela,
  • prace hodowlane i pielęgnacja roślin,
  • ćwiczenia poranne  lub zabawy ruchowe  przy muzyce, zabawy ze śpiewem,
08:30 – 09:00
  • czynności związane z kulturą dnia codziennego/ pobyt w łazience, samodzielne nakrywanie do stołu- rozkładanie talerzy, kubków sztućców, serwetek/,
  • śniadanie – uwzględniając poziom sprawności dzieci nauczyciel umożliwia wychowankom komponowanie kanapek z gotowych produktów,
09:15- 11:30
  • czynności organizacyjne przed praca dydaktyczną,
  • tworzenie okazji edukacyjnych; zajęcia dydaktyczne, projekty edukacyjne,
  • przekąska – talerz owocowo- warzywny
  • praca indywidualna w tematycznych ośrodkach edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci,
  • pobyt na świeżym powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia , eksperymenty, uprawianie roślin, ścieżki dydaktyczne,
  • procedura rozbierania i ubierania się dzieci,
11:30- 12:15
  • czynności związane z kulturą dnia codziennego/ pobyt w łazience, samodzielne nakrywanie do stołu- rozkładanie talerzy, kubków sztućców, serwetek/,
  • obiad – uwzględniając poziom sprawności dzieci nauczyciel umożliwia wychowankom komponowanie kanapek z gotowych produktów,
12:15 – 13:45
  • relaksacja: Dwadzieścia minut codziennego kontaktu dziecka z literaturą, muzyką, teatrem i innymi formami kultury – uwzględnienie potrzeb dzieci i życzeń rodziców,
  • zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnym planem rozwoju dziecka,
  • zajęcia ze specjalistami: logopeda, terapeuta pedagogiczny, psycholog, pedagog specjalny – usprawniania zaburzonych funkcji, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień,
  • czynności związane z kulturą dnia codziennego/ pobyt w łazience, samodzielne nakrywanie do stołu- rozkładanie talerzy, kubków sztućców, serwetek/ – podwieczorek,
14:00 – 16:30
  • zabawy w ośrodkach edukacyjnych według preferencji dzieci,
  • pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy swobodne,
  • kontynuacja zajęć ze specjalistami- logopeda, terapeuta pedagogiczny, psycholog, pedagog specjalny,
  • czynności porządkowe w Sali – rytuał pożegnania,
  • kontakty indywidualne z rodzicami podczas rozchodzenia się dzieci  – przekazywanie bieżących informacji o dziecku.