Dzisiaj dzieci z grupy Zielonej, wykorzystując utwór Vivaldiego „Zima cz. II”, receptory dotykowe swoich rączek, w rytm brzmiącej muzyki klasycznej, łączyły z białą farbą rozlaną na czarnej folii, tworząc zimowe kompozycje. Początek twórczy, w wielkim skupieniu i koncentracji; natomiast końcowy efekt naszej pracy, to wszechogarniająca radość artystyczna, której wyrazem były pomalowane noski i buźki. Radość i uśmiech nie znikał z twarzy dzieci, a to przeciez najważniejsze ☺️
Kochani Rodzice, zabawy sensoryczne stanowią jedną z grup zabaw, które w szczególny sposób sprzyjają rozwojowi mózgu i integracji pracy zmysłów u dzieci. Taka forma zabaw, to aktywności, które poprzez angażowanie różnych rodzajów zmysłów, pozwalają na odbieranie i analizowanie rozmaitych bodźców, co z kolei przyczynia się do rozwoju przetwarzania zmysłowego. Teoria integracji sensorycznej zakłada istnienie 7 zmysłów: smaku, węchu, dotyku, wzroku i słuchu, a także czucia głębokiego oraz równowagi, które również mogą być kształtowane poprzez zabawy sensoryczne.