6:30 – 8:15
Zabawy według inwencji dzieci: zabawy i ćwiczenia w poszczególnych obszarach edukacyjnych, ćwiczenia ruchowe, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-wyrównawczym i wychowawczym, praca zdzieckiem zdolnym, gry dydaktyczne, planszowe,prace porządkowe, zabawy i ćwiczenia z elementami logopedii, kinezjiolgii, zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne.
8:15 – 9:00
Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowo-gospodarcze, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe – śniadanie
9:00 – 10:30
Zajęcia edukacyjno-wychowawcze z całą grupą dzieci i indywidualne w oparciu
o podstawę programową, realizowane systemem edukacyjno – wychowawczym Marii Montessori z wykorzystaniem specyficznego materiału rozwojowego.
10:30 – 11:15
Pobyt dzieci w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnice i porządkowe.
11:15 – 12:00
Przygotowanie do obiadu: czynności porządkowo-gospodarcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne, – obiad.
12:00 – 12:30
Odpoczynek dzieci: lekcje ciszy, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie utworów literatury dziecięcej o charakterze terapeutycznym, wychowawczym i edukacyjnym.
12:30 – 13:45
Wspieranie indywidualnych działań dzieci z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb. Praca z materiałem montessoriańskim, praca wolna dzieci.
13:45 – 14:15
Przygotowanie do podwieczorku: czynności porządkowe, samoobsługowe, higieniczne – podwieczorek.
14:15 – 16:30
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, pobyt na świeżym powietrzu, zabawy integracyjne, prace porządkowe.