Zabawy językowe :)

Temat: Zabawy językowe.

1. Na początek proponuję gimnastykę buzi i języka. Mam dla Was następującą propozycję – Bajka logopedyczna o lwie Bolku.

https://www.youtube.com/watch?v=QKfaXwmo2ew&fbclid=IwAR3d6KuG1yY01n0YJeCuHZm_eaVIffm9okPNd7s-xpuRIwjrWp_jxFvmIvw

Po obejrzeniu i wysłuchaniu bajeczki, wykonajcie na kartce z bloku, rysunek zwierzątka, które najbardziej Wam się podobało.

2. Zapraszam do wykonania z pomocą Rodziców „dmuchajki”. Jak to zrobić? Wyjaśni dokładnie filmik instruktażowy. Wykonanie dmuchajki usprawni motorykę. Następnie przy jej pomocy wykonacie ćwiczenia oddechowe, które są bardzo ważne.

Poniżej podaję link do filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=nFjSJuLO3Mg&fbclid=IwAR3lQLKB3p88M6PuP97XI34bGiK70n5wsSYSiz5IWIaSv3RDYPPA5vt4Opk

3. Zabawa językowa „Co wiezie pociąg?”

Rodzic czyta rymowankę, gdy na końcu powie kategorię, dziecko wymienia jak najwięcej przykładów.

Jedzie pociąg: buch, buch, buch!

Ciężko mu się jedzie… uch!

Bo z licznymi wagonami,

Ciężko jedzie się torami

Ma wagony z owocami: pomarańczami, gruszkami, jabłkami itd. ……..
Ma wagony z kolorami: …………………………………………………
Ma wagony z warzywami: ………………………………………………                                                                                  Ma wagony z zabawkami: ………………………………………………
Ma wagony ze zwierzętami: …………………………………………….

Można wymyślać dowolne kategorie, co Wam tylko przyjdzie go głowy.

4. Zabawa językowa „Ułóż zdanie”.

Zadaniem dziecka jest ułożenie zdań z podanymi wyrazami.

Np. Ola, mleko

Ola wypiła na śniadanie mleko.

  • książka, mama
  • pies, spacer
  • lody, dzieci
  • tygrys, zebra
  • Tomek, rower
  • 5. Zabawa językowa „Jaki? Jaka? Jakie?”

Zadanie polega na szukaniu jak największej liczby określeń do danej rzeczy 

Np.

  • Smok (jaki?) – brzydki, paskudny, zły, groźny, złośliwy, niebezpieczny, drapieżny, wesoły, kolorowy, bajkowy, sympatyczny …
  • Sukienka (jaka?) – długa, krótka, prosta, ładna, brzydka, elegancka, czarna, kolorowa ….
  • Jabłko (jakie?) – smaczne, pyszne, zdrowe, słodkie, kwaśne, czerwone, zielone, soczyste, niesmaczne, zgniłe, robaczywe ….

Wyrazy wymyślacie sobie sami.

– Rodzic wybiera dla dziecka. Dziecko wymienia pasujące określenia.

– Dziecko wybiera dla Rodzica. Rodzic wymienia pasujące określenia.

Miłej zabawy 🙂 pozdrawiam 🙂