Godzina |
Zajęcia |
06:30 – 08:30 |
- schodzenie się dzieci, rytuał powitania , czynności gospodarcze i porządkowe
- rozmowy kierowane indywidualne i w małych grupach, praca indywidualna dzieci w tematycznych ośrodkach edukacyjnych, obserwacja prowadzona przez nauczyciela,
- prace hodowlane i pielęgnacja roślin,
- ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem,
|
08:30 – 09:00 |
- czynności związane z kulturą dnia codziennego/ pobyt w łazience, samodzielne nakrywanie do stołu- rozkładanie talerzy, kubków sztućców, serwetek/,
- śniadanie – uwzględniając poziom sprawności dzieci nauczyciel umożliwia wychowankom komponowanie kanapek z gotowych produktów,
|
09:15- 11:30 |
- czynności organizacyjne przed praca dydaktyczną,
- tworzenie okazji edukacyjnych; zajęcia dydaktyczne, projekty edukacyjne,
- przekąska – talerz owocowo- warzywny
- praca indywidualna w tematycznych ośrodkach edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci,
- pobyt na świeżym powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia , eksperymenty, uprawianie roślin, ścieżki dydaktyczne,
- procedura rozbierania i ubierania się dzieci,
|
11:30- 12:15 |
- czynności związane z kulturą dnia codziennego/ pobyt w łazience, samodzielne nakrywanie do stołu- rozkładanie talerzy, kubków sztućców, serwetek/,
- obiad – uwzględniając poziom sprawności dzieci nauczyciel umożliwia wychowankom komponowanie kanapek z gotowych produktów,
|
12:15 – 13:45 |
- relaksacja: Dwadzieścia minut codziennego kontaktu dziecka z literaturą, muzyką, teatrem i innymi formami kultury – uwzględnienie potrzeb dzieci i życzeń rodziców,
- zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnym planem rozwoju dziecka,
- zajęcia ze specjalistami: logopeda, terapeuta pedagogiczny, psycholog, pedagog specjalny – usprawniania zaburzonych funkcji, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień,
- czynności związane z kulturą dnia codziennego/ pobyt w łazience, samodzielne nakrywanie do stołu- rozkładanie talerzy, kubków sztućców, serwetek/ – podwieczorek,
|
14:00 – 17:00 |
- zabawy w ośrodkach edukacyjnych według preferencji dzieci,
- pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy swobodne,
- kontynuacja zajęć ze specjalistami- logopeda, terapeuta pedagogiczny, psycholog, pedagog specjalny,
- czynności porządkowe w Sali – rytuał pożegnania,
- kontakty indywidualne z rodzicami podczas rozchodzenia się dzieci – przekazywanie bieżących informacji o dziecku.
|