W ostatnim tygodniu przypominaliśmy sobie i uzupełnialiśmy informacje o ptakach. Na początku tygodnia stworzyliśmy mapę myśli, w której zapisaliśmy wszystko, co wiemy o ptakach: jak wyglądają, czym się żywią, jak latają, po co im pióra, jaką mają budowę, jak się rodzą. W kolejnych dniach omawialiśmy każdy punkt bardziej szczegółowo. Dzieci przypomniały nazwy ptaków zimujących w Polsce, odlatujących na zimę, a także wymieniły nazwy niektórych ptaków egzotycznych i hodowlanych. Dzieci z zaciekawieniem przeglądały książki o ptakach. Największym zainteresowaniem cieszyła się jednak lekcja o rozwoju ptaków. Dzieci poznały cykl rozwojowy kury, dobierały ilustracje i figurki do poszczególnych stadiów rozwoju. Gdy już nasze kurczątko wykluło się ze skorupki, dzieci podawały i odczytywały najważniejsze informacje dotyczące pisklęcia: jakie jest pisklę, gdzie mieszka, jaki dźwięk wydaje i czym się żywi. Bardzo spodobała się dzieciom animacja, pokazująca rozwój pisklęcia wewnątrz jaja. Podczas pracy wolnej dzieci m.in. rozwijały motorykę dużą malując gniazdo na dużej powierzchni, obserwowały jajko i skorupkę przez lupę, rysowały wnętrze jaja pracując z matrycą, układały pompony wewnątrz konturu pisklęcia, wkładały szczypcami jaja do gniazda, przeliczały i dodawały kurczaczki (i inne zwierzęta wiejskie) znalezione na każdej stronie książki, układały samodzielnie cykl rozwoju kury.