- Przekazanie przez nauczyciela rodzicom wszelkich informacji na temat pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
- W Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej rodzic pytany jest o zgodę przed każdym planowanym działaniem wobec dziecka.
- Bardzo ważną role w zdiagnozowaniu dziecka ma znaczenie czasu ,w zapobieganiu i zmniejszaniu problemów dziecka. Im szybciej zdiagnozujemy dziecko, tym szybciej pomożemy mu przezwyciężyć lub zminimalizować trudności.
- Nauczyciel mający na uwadze dobro dziecka zawsze stara się mu pomóc, trudno jest dziecku bez dodatkowej pomocy, dobro dziecka polega na zdiagnozowaniu jego problemu.
- Rodzic powinien być świadomy jakie korzyści płyną ze zdiagnozowania dziecka. Ważne jest zrozumienie zaleceń, działań dotyczących wspomagania, dostosowaniach związanych z otrzymaniem diagnozy
- Pamiętajmy, że zawsze obowiązuje dyskrecja i delikatność osób pracujących z dzieckiem.
- Rodzice mają prawo do diagnozy i dostosowania pracy do indywidualnych potrzeb swojego dziecka.
- Najbardziej boimy się nieznanego dlatego też rodzic ma prawo wiedzieć jak wygląda badanie, poznać jego przebieg.
Wymienione działania powinny pomóc Rodzicom w przezwyciężeniu obaw a jednocześnie utwierdzeniu w przekonaniu odnośnie słuszności podjętych działań w celu pogłębionej diagnozy pedagogicznej swojego dziecka.