W grupie Pomarańczowej w ramach innowacji pedagogicznej systematycznie prowadzone były zróżnicowane aktywności odnoszące się do odkrywania podstaw ekonomii, historii powstania pieniądza, przedsiębiorczości i przede wszystkim oszczędzania. Dzieci realizowały różne aktywności mające na celu promowanie postaw przedsiębiorczych. Organizowano zabawy tematyczne i kąciki tematyczne -bank , poczta, sklep, wdrażano do oszczędności wody, papieru, segregowano odpady. Kształtowano nawyki racjonalnego gospodarowania pieniędzmi, ważne było rozumienie, że ilość pieniędzy jest ograniczona . W toku zabaw dzieci zdobywały wiedzę dotyczącą reklamy, promocji, poznały odpowiednie zawody, słownictwo stosowane w sytuacji kupna i sprzedaży. Same organizowały sklep, segregowały produkty do sprzedaży, wykonywały napisy globalne towarów, ustalały cenę, liczyły zgromadzone środki. Dzieci poznały polskie monety i banknoty, rozmawiały o sposobach oszczędzania i przechowywania pieniędzy. Ostatnią aktywnością było wykonanie rękodzieła dziecięcego – obrazki rysowane na drewnie, organizacja sklepu, wycena towaru oraz przeprowadzenie sprzedaży. Był to świadomy i czynny udział dzieci w planowaniu, kontrolowaniu i budowaniu określonego budżetu. Sprzedaż rękodzieła dziecięcego okazała się sukcesem, rodzice wykazali się hojnością podczas kupna obrazków. Teraz dzieci będą planować na jaki cel przeznaczą zgromadzone środki. Brawo!