Obserwowanie, eksperymentowanie i odkrywanie przyrody w okresie zimy zawsze sprawia dzieciom wiele przyjemności. Pogoda nie zawsze sprzyja częstym spacerom z dziećmi w okresie zimy, a dzieci spragnione są takich doświadczeń. Przedszkolna przyrodnicza ścieżka edukacyjna nawet zimą pozwala dokonać wielu ciekawych obserwacji przyrodniczych. Życie przyrody jest bardzo zróżnicowane. Dzieci szybko dostrzegły, że przyroda jest w okresie zimy uśpiona. Brak zieleni, niewielka warstwa śniegu, suche gałązki roślin, resztki jarzębiny na drzewie służące jako pokarm dla niektórych ptaków to pierwsze spostrzeżenia dzieci. Obserwacja ptaków poszukujących pokarmu była interesująca dla dzieci, a także pobudziła ich do działań związanych z ich dokarmianiem. Pojawiły się pytania dlaczego choinki nie straciły zielonego koloru tak jak inne drzewa i dlaczego nie straciły igieł. Był to bodziec do poszukiwania odpowiedzi w literaturze o tematyce przyrodniczej w przedszkolnej biblioteczce. Był to krótki pobyt w ogrodzie przedszkolnym,śnieg był sypki, więc próby zrobienia kulek śniegowych były niemożliwe, ale wywołały mnóstwo radości.