Pierwszy tydzień już za nami – to dla wszystkich – nauczycieli i dzieci było nowe doświadczenie. Bo przecież trudna sytuacja związana z trwającym stanem pandemii ma negatywny wpływ na dorosłych, a przez to także na dzieci. Wszyscy przeżywamy trudne chwile. Jesteśmy bombardowani informacjami dotyczącymi zagrożenia. Świadkami naszych emocji są dzieci i przeżywają je „po swojemu”. Najlepszym sposobem na zapanowanie nad niepokojącą atmosferą jest przejęcie kontroli nad negatywnymi emocjami oraz uczuciami. Udało się – powrót dzieci do przedszkola po ponad pięciomiesięcznej przerwie nie był dla nich łatwy, ale jak się okazało stanęły na wysokości zadania. Początkowy niepokój, niepewność „Jak to będzie?” szybko oddalił się, a dzieci spragnione kontaktów ze swoimi rówieśnikami szybko zapomniały o negatywnych emocjach. Była duża radość z możliwości spotkania ulubionych kolegów i koleżanek, no i wspólnych zabaw. Wyraźnie widać było, że dzieci spragnione były takich doświadczeń i kontaktów. Szybko weszły w interakcje z innymi dzieci, chętnie poznawały nowe dzieci, które pierwszy raz przekroczyły próg przedszkola, ze spokojem oddały się swoim ulubionym aktywnościom w przedszkolu. Brawo!