W tym roku szkolnym w grupie Pomarańczowej realizowany jest program , którego głównym celem jest nauczenie dzieci sztuki konstruowania gier matematycznych. Program ten proponuje zastosowanie różnorodnych gier matematycznych o różnym stopniu trudności , o bardziej lub mniej rozbudowanym wątku matematycznym . Będą to tzw.: gry – ściganki i gry opowiadania , ale zaprojektowane przez dzieci (plansza i zasady gry). Realizowane treści zawarte w tym programie dostarczą dziecku konkretnych doświadczeń , niezbędnych do zrozumienia pojęć matematycznych , rozwinął umiejętność logicznego myślenia , zaspokoją ciekawość , rozwijać będą zainteresowania i pobudzą dzieci do samodzielnej aktywności. W miarę jak będą powiększać się kompetencje matematyczne dzieci , sytuacje w grach będą coraz bardziej matematyzowane i na coraz wyższym poziomie trudności. Dlatego też zapoznanie dzieci z grami matematycznymi i wprowadzenie ich w tajniki ich konstruowania w ogromnym stopniu wpłynie na przygotowanie do sprostania zadaniom stawianym przez szkołę. Nauczenie dzieci konstruowania gier, oraz ich rozgrywania przyczyni się nie tylko do rozwijania kluczowych kompetencji matematycznych, ale także będzie kształtowało odporność emocjonalną, co jest niezmiernie istotnym czynnikiem wpływającym na tak ważną dojrzałość szkolną. W ostatnim czasie na okoliczność konkursu, w ramach którego było zaprojektowanie gry planszowej powstała gra pt.” Na grzyby”. Było to dla dzieci bardzo emocjonujące zadanie , zwłaszcza w kontekście ustalania zasad gry , ustalania tzw. premii i pułapek. I udało się poswatała fantastyczna gra planszowa z wątkiem matematycznym.