Kocha, lubi, szanuje…czyli dzień pod znakiem uczuć.

14 luty to data znana już chyba wszystkim. Tego dnia celebrowane jest święto zakochanych, czyli Walentynki. Mimo, że dzień ten kojarzy się poważnie i brzmi już bardzo dorośle, to można go fantastycznie przeżyć nawet wśród najmłodszych, gdyż to walentynki właśnie dały nam świetną możliwość do rozmowy na temat ważnych dla nas uczuć. Była to również idealna okazja, by celebrować przyjaźń i zwykłą sympatię do siebie nawzajem.

Tego dnia dzieci dowiedziały się kim był  Św. Walenty i dlaczego nazywany jest patronem zakochanych, szukaliśmy także odpowiedzi na pytania dlaczego walentynki obchodzone są 14 lutego, no i jak wyglądała i co zawierała w swojej treści pierwsza walentynka? Podczas zajęć poznaliśmy zwyczaje i  tradycję obchodzenia tego święta w Polsce i innych krajach. Stworzyliśmy mapę mentalną dotyczącą ważnych dla nas uczuć. Dzieci opisywały co to jest miłość, jak można okazać komuś swoje uczucia, co znaczy kochać i troszczyć się o siebie wzajemnie.

Po części teoretycznej było już tylko wesoło. Zabawy z wędrującym sercem sprawiły, że mogliśmy sobie powiedzieć mnóstwo miłych i ciepłych słów, odszukiwanie drugiej połówki serca pozwoliły odnaleźć wśród kolegów i koleżanek swojego walentynkowego przyjaciela, a na rytm „chusteczki haftowanej”, zmienionej na „mam serduszko, wielkie serce” maszerowaliśmy po kole i wybieraliśmy osobę, której wręczaliśmy serce. Były tańce z balonami i na gazetach, co sprawiło wszystkim mnóstwo radości. Zakończeniem naszego dnia były pląsy w rytm dziecięcych hitów proponowane zarówno przez chłopców jak i dziewczynki, no i oczywiści malowane, rysowane, wydzierane, wyklejane…czyli walentynki do bliskich w różnorodnej formie i postaci 🙂

Uczucia i emocje są nieodzowną częścią naszego życia, dlatego ważne jest celebrowanie takich dni jak ten, który nawiązuje do najważniejszych wartości – przyjaźni, szacunku, życzliwości oraz budowania pięknych relacji międzyludzkich i sprawiania niebywałej radości ze wspólnego przebywania.