W ostatnim tygodniu dzieci z grupy zielonej przywitały Jesień, która zawitała także do ich sali. Na początku tygodnia przypomnieliśmy sobie nazwy pór roku i dopasowaliśmy nazwy do ilustracji. Później dzieci zaprosiły Jesień do sali – przyszła z pełnym koszem owoców i warzyw, a w torebce przyniosła jesienną pogodę i jesienne zagadki. Dzieci oglądały dary jesieni z grządek, ogrodów i sadów, nazywały je, a także rozdzieliły na zbiór owoców i warzyw. Starszaki dobierały podpisy do owoców i warzyw. Tworzyliśmy też zbiory w danym kolorze, a także zbiory figur geometrycznych i przeliczaliśmy elementy w zbiorach. Nauczyliśmy się piosenki o Jesieni z pełnym koszem, wspólnie zaśpiewaliśmy i zagraliśmy na instrumentach. Aby usprawnić motorykę małą i przygotować rękę do pisania, dzieci pracowały z metalowymi matrycami, odrysowując kształty owoców (jabłka gruszki i śliwki), które następnie wypełniały suchymi pastelami. Poznaliśmy też budowę dyni przy pomocy kart trójdzielnych, a następnie użyliśmy prawdziwej dyni – dzieci wskazywały poszczególne elementy, wyłuskiwały i przeliczały pestki. Graliśmy też w dyniowe kręgle. Był też czas na owocowe wyszywanki, pracę z szorstkim, ruchomym i żłobionym alfabetem. Rozmawialiśmy o przygotowaniu jedzenia do spożycia, myliśmy owoce, oglądaliśmy i porównywaliśmy wnętrze owoców i warzyw. Mówiliśmy o witaminach, które zawarte są w owocach i warzywach, sprawdzaliśmy jakie kolory pozostawiają warzywne stemple. Chłopcy intensywnie zajęli się łuskaniem fasoli i orzechów, a na koniec mogliśmy spróbować jak smakują przyniesione przez dzieci dary Jesieni.