Przedsiębiorczy przedszkolak.

W grupie Pomarańczowej  w ramach innowacji pedagogicznej systematycznie prowadzone były zróżnicowane aktywności odnoszące się do odkrywania podstaw ekonomii, historii powstania pieniądza, przedsiębiorczości i przede wszystkim oszczędzania. Dzieci realizowały różne aktywności mające na  celu promowanie postaw przedsiębiorczych.  Organizowano zabawy tematyczne i kąciki tematyczne -bank , poczta, sklep, wdrażano do oszczędności wody, papieru,  segregowano odpady.  Kształtowano nawyki  racjonalnego  gospodarowania pieniędzmi, ważne było rozumienie, że ilość pieniędzy jest ograniczona . W toku zabaw dzieci zdobywały wiedzę  dotyczącą reklamy, promocji, poznały odpowiednie zawody,   słownictwo stosowane w sytuacji  kupna i sprzedaży. Same organizowały sklep, segregowały produkty do sprzedaży, wykonywały napisy globalne towarów, ustalały cenę, liczyły zgromadzone środki. Dzieci poznały polskie monety i banknoty, rozmawiały o sposobach oszczędzania i przechowywania pieniędzy. Ostatnią aktywnością było wykonanie rękodzieła dziecięcego – obrazki  rysowane na drewnie, organizacja sklepu, wycena towaru oraz przeprowadzenie sprzedaży.  Był to świadomy i czynny udział  dzieci w planowaniu, kontrolowaniu i budowaniu  określonego budżetu.  Sprzedaż rękodzieła dziecięcego okazała się sukcesem, rodzice wykazali się hojnością podczas kupna obrazków. Teraz dzieci będą planować na jaki cel przeznaczą zgromadzone środki. Brawo!