Pojawienie się w grupie różnych produktów i przedmiotów ( woda utleniona, soda oczyszczona,płyn do mycia naczyń, mąka ziemniaczana,pianka do golenia, odżywka do włosów, olej, drożdże,barwniki spożywcze, strzykawki, zakraplacze …) wzbudziło ogromne zainteresowanie. Od razu pojawiły się pytania „Po co pani to przyniosła?, „Co będziemy z tym robić? Moja odpowiedź, że zakładamy laboratorium małego chemika wzbudziła mnóstwo emocji. Dzieci nie mogły się doczekać, pojawiały się dalsze pytania: „A po co pianka do golenia ?”, „A po co drożdże, strzykawka?” Dziecięca ciekawość nie zna granic. Organizowanie więc sytuacji edukacyjnych do zaspokajania tej ciekawości jest niezmiernie ważna dla pobudzania ich aktywności, do rozbudzania rożnych zainteresowań. Dzieci lubią doświadczać, eksperymentować, znajdować różne rozwiązania, im oryginalniej, tym ciekawiej. Działania dzieci w Laboratorium Małego Chemika pozwoliły poznać im różnorodne zjawiska i reakcje chemiczne, które mogły zaobserwować w trakcie wykonywania doświadczeń. Miały one charakter zabawowy i były całkowicie bezpieczne. Tworzenie kolorowych chmur z pianki do golenia i barwników spożywczych jest eksperymentem, który dzieci mogą samodzielnie przeprowadzić w domu. Malowanie barwnikami spożywczymi na mleku połączonym z płynem do mycia naczyń jest również kreatywną zabawą. Bezpieczny wybuchowy eksperyment z zastosowaniem sody ,octu, wody i balonów pozwolił dzieciom odpowiedzieć na pytanie „Czy balon sam się nadmucha?” Wywołanie wybuchu wulkanu pozwoliło dzieciom zaobserwować reakcje sody i octu, a wykonanie „Lampy – lawy” z zastosowaniem oleju, wody i tabletek musujących wywołało spore poruszenie, a reakcja dzieci „łaaał” mówiła sama za siebie. Wykonanie pachnącej masy plastycznej z odżywki do włosów i mąki ziemniaczanej do zabaw manualnych bardzo się dzieciom podobało. Było to nowe doświadczenie dla dzieci – niektórzy mieli wypieki na twarzy.