Dzieci bardzo lubią doświadczać i eksperymentować. Zimą zabawy ze śniegiem dostarczają mnóstwo emocji. Tropienie śladów na śniegu, rozpoznawanie śladów pozostawianych przez zwierzęta w naturalnym środowisku byłoby bardzo ciekawe dla dzieci. Niestety pandemia ogranicza nasze działania , jeśli chodzi o środowisko. A dziś jak powiedziałam ,że wykonamy eksperymenty ze śniegiem , ale w sali zajęć , nastąpiło ogromne zdziwienie. Inspiracją do działań był filmik edukacyjny „Jak powstaje śnieg”. Dzieci dowiedziały się, że nie ma dwóch identycznych płatków śniegu, a życie takiego płatka zaczyna się wysoko w chmurach i aby powstała śnieżynka potrzebna jest woda, niska temperatura i zjawisko kondensacji (przyłączania się cząsteczek wody). Przyniesiony śnieg w misce, został poddany wnikliwej obserwacji przy pomocy lupy. Poznawanie jego właściwości było bardzo interesujące dla dzieci. Tu i tam uwidoczniły się wyraźnie maleńkie płatki śniegu. Oprócz tego dzieci obserwowały topnienie śniegu i wyłaniały wnioski dlaczego tak się dzieje. Barwienie śniegu za pomocą kolorowych barwników też pochłonęło dzieci. Topnienie kul śniegowych o rożnych średnicach i przewidywanie czasu ich topnienia (w zależności od temperatury i wielkości kuli) też okazało się bardzo interesujące.Dzisiejsze zajęcie było doskonałą okazją do rozbudzania zainteresowań dzieci, bowiem rolą nauczyciela jest nauczenie dzieci dokładnego obserwowania za pomocą zmysłów otaczającego świata, a przy okazji kształtowania uwagi dzieci – m. in. koncentracji i zainteresowania.