Nastanie Nowego Roku było impulsem do przeprowadzenia zajęć związanych z cykliczną organizacją czasu i jego odmierzaniem . Koralikowy kalendarz pór roku przybliżył dzieciom temat związany z następstwem pór roku i miesięcy. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się temat związany z historią zegara. Zegary słoneczne i klepsydry są dzieciom doskonale znane, a zegary wodne, ogniowe, kurantowe i te najdokładniejsze czyli atomowe już niekoniecznie. Stąd propozycja filmiku edukacyjnego pokazującego dzieciom zegary dawniej i dziś. A potem przystąpiliśmy do poznania budowy zegara, by potem samodzielnie wykonać go z papieru. Nauka odczytywania i zaznaczania za pomocą ruchomych wskazówek zegara Montessori pełnych godzin nie była już taka trudna. W tym zakresie dzieci bardzo chętnie w toku różnych cwiczeń gromadziły doświadczenia . A na koniec wirtualny spacer po Muzeum Starych Zegarów bardzo spodobał się dzieciom. Zegary wahadłowe, popularne „kukułki”, zegary ścienne z ciężarkami w kształcie szyszek zawieszonymi na łańcuchach, a także zegary bogato zdobione rzeźbionymi ormanentami bardzo zaciekawiły dzieci. Przed nami jeszcze zajęcie pokazujące dzieciom znane zegary w przestrzeni publicznej np. BIG BEN na wieży Pałacu Westminsterskiego w Anglii.