Życie roślin i zwierząt w środowisku wodnym nas zaciekawia i fascynuje.

W ostatnim czasie wychodząc  naprzeciwko zainteresowaniom dzieci światem przyrody tematem  zainteresowań w naszej grupie był temat ryba. Dzieci obserwując  nasz zbiornik wodny czyli akwarium  w naszej grupie  o które to systematycznie  dbamy i pielęgnujemy zauważyły, że jedna z zakupionych niedawno rybek akwariowych ma duży brzuszek i pojawiły się pytania dzieci ,, czy rybka urodzi małe rybki? Po zgłębieniu wiadomości ma temat gatunku tejże  rybki, jaką  jest mieczyk hellera okazało się, że powiększony brzuszek i charakterystyczna ciemna plamka na brzuchu wskazuje na to że, pojawia się małe rybki. W związku w tym  dzieci uczestniczyły w zajęciu podczas którego poznały środowisko życia ryb,  warunki niezbędne do życia i rozwoju tj. woda, pokarm, tlen, temperatura.  Wyjaśniliśmy znaczenie pojęcia akwarium . Na podstawie własnych obserwacji  omówiliśmy wyposażenie akwarium:  grzałka, świetlówka, filtr, termometr, żwirek , ozdoby i rośliny wodne  oraz potrzeby ryb akwariowych: pokarm, światło, czysta woda, odpowiednia temperatura wody. Poznaliśmy budowę zewnętrzną ryby oraz mogliśmy obejrzeć narządy wewnętrzne  ryby dzięki pomocy naukowej jaką był szkielet ryby zatopionym w specjalnej masie. Na podstawie ilustracji i modelu  dowiedzieliśmy się również jak zbudowana jest ryba oraz co ją wyróżnia spośród innych zwierząt.  Po zgromadzeniu powyższych  zagadnień dotyczących zbiornika obejrzeliśmy prezentację multimedialną,  dzięki której dzieci poznały różne gatunki rybek hodowanych w domowych akwariach, zauważyliśmy iż  rybki różnią się wielkością , kształtem, barwą , poznaliśmy nowe pojęcia tj. rybka żyworodna ,  jajorodna, narybek .  Dla naszej rybki zakupiliśmy specjalny kotnik, który wspólnie z dziećmi został umieszczony w akwarium i przenieśliśmy do niego naszą rybkę, teraz już tylko pozostało czekać aż pojawi się narybek, który to będziemy mogli codziennie obserwować jak  się rozwija.