Wspólnie z Rodzicem przeczytaj wiersz. Nastepnie porozmawiaj na temat wysłuchanej treści .Sprubuj odpowiedzieć na pytania:
Jaka pora roku została przedstawiona w wierszu?
Po czym możemy poznać, że mamy wiosnę?
„Zwiastuny wiosny”
Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.
Czyżby się wiosna do nas zbliżała?
Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.
Po czym więc dzieci wiosnę poznają?
Po listeczkach zielonych, które wyrastają?
Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?
A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,
zielenią się łąki, zielenią się drzewa.
Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.
I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.
Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.
Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.
Odszukaj na obrazku przynajmniej cztery zwiastuny wiosny. Zaznacz je X. Zastanów się i odpowiedz, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną?.
Czy potrafisz rozpoznać oznaki wiosny ( kwiaty i ptaki) przedstawione na obrazkach i nazwać je ?
( bocian, przebisnieg, pąki na drzewie, krokusy, wierzbowe kotki, hiacynty, farsycja)
Spróbuj rozwiązać poniższą kartę pracy. Policz ile jest na obrazku: krokusów, bocianów przebiśniegów i jaskółek
Pokoloruj wiosenny obrazek.