” W spiżarni „- rozmawiamy o zapasach na zimę.

„W spiżarni na półkach zapasów bez liku

Są dżemy, kompoty, złoty miód w słoiku.

   I cebula w wiankach, i grzybki suszone

      Są główki kapusty, ogórki kiszone.

A gdy będzie zimą tęgi mróz na dworze

Zapachnie nam lato, gdy słoik otworzę.” Maria Kownacka

Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami gromadzenia zapasów na zimę to jeden z tematów edukacji do wszechświata,  którą można w ciekawy sposób połączyć z edukacją matematyczną. Dzieci poszerzyły swoją wiedzę o nazwy zapasów na zimę. Rozumiały

i potrafiły zastosować język nazw: duży,mały, najmniejszy, największy,mniejszy niż, większy niż…Dzieci w toku różnych czynności potrafiły liczyć posługując się liczebnikami porządkowymi( np. pierwsza półka). Określały miejsce słoika w spiżarni( np. dżem truskawkowy stoi na trzeciej półce). Przedszkolaki segregowały słoiki wg zawartości: dżemy, kompoty, sałatki, sok, kapusta, ogórki, miód. Starszaki natomiast odczytywały podpisy na słoikach. Zakończeniem cyklu lekcji były zajęcia plastyczne mające na celu kształtować umiejętność posługiwania się nożyczkami.