Debata ekologiczna przedszkolaka o zasobach leśnych i ich ochronie zainspirowała nas do zastanowienia się tym razem nad ochroną zasobów wodnych. Odbyła się lekcja dotycząca właściwości wody, wykorzystanie jej w życiu codziennym. W oparciu o serię obrazków omawialiśmy sytuacje pozytywne i negatywne w odniesieniu do ochrony czystości wód na kuli ziemskiej. Na zakończenie wykonaliśmy eksperyment, który przybliżył dzieciom kolejne właściwości wody. Najpierw z kilku elementów skręciliśmy specjalny statyw, na którym zawiesiliśmy lejki , które wypełniliśmy piaskiem , żwirkiem i większymi kamyczkami. W ten sposób badaliśmy , czy te surowce są przepuszczalne dla wody. Kolejny eksperyment dotyczył filtrowania wody. Czystą wodę zmieszaliśmy z ziemią, uzyskując w ten sposób wodę zanieczyszczoną, po czym zastosowaliśmy filtr papierowy do jej oczyszczenia. Dzieci szybko spostrzegły, że im więcej razy przepuścimy wodę przez filtr, tym woda będzie bardziej czysta.