Realizacja innowacji pedagogicznej:,,Przedsiębiorczy przedszkolak”.

Podstawowym celem  zajęć z przedsiębiorczości  było zaznajomienie z zagadnieniami ekonomii oraz oszczędzania.

W celu realizacji innowacji zakupiliśmy  sklepik z akcesoriami, aby rozwinąć dzieciom tematykę przedsiębiorczości  poprzez praktyczne działania. Poprzez wspólne zabawy tematyczne ,,w sklep” dzieci nabyły umiejętności kupowania i sprzedawania towarów. Nauczyły się pojęć: ekspedientka i klient, kasa fiskalna, reklama.

Równocześnie dzieci zapoznały się z historią  pieniędzy na podstawie literatury i filmu edukacyjnego pt:,,Historia pieniądza”.

Historyjka obrazkowa „Historia pieniądza” Zapoznanie z następującymi pojęciami – kolejne etapy rozwoju pieniądza: 

  • Barter
  • Płacidła 
  • Kruszce i drogocenne kamienie 
  • Złote i srebrne monety 
  • Banknoty zabezpieczone złotem

(pieniądz kruszcowy) 

  • Pieniądz papierowy 
  • Pieniądz plastikowy i elektroniczny 

Dzieci poznały również rodzaje sklepów na podstawie pomocy edukacyjnych.

Stworzyliśmy mapę pojęciową: ,,Dlaczego warto oszczędzać”.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 20220322_093150-768x1024.jpg

Zaprojektowaliśmy torby papierowe na zakupy i własne pieniądze.

W okresie przedświatecznym wykonaliśmy pisanki i zajączki, które zakupili nasi Rodzice.

Za pozyskane fundusze wybraliśmy się na lody. Podsumowaniem naszej wiedzy na temat przedsiębiorczości utrwaliła mamusia Bartka, pani Ewelina, zachęcając nas do oszczędzania. Podczas zajęć pani Ewelina zapoznała dzieci z obcą walutą w innych krajach, opowiadała o transakcjach jakie odbywają się w obcych krajach. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały niespodziankę : czekoladowy pieniążek.