Podstawowym celem zajęć z przedsiębiorczości było zaznajomienie z zagadnieniami ekonomii oraz oszczędzania.
W celu realizacji innowacji zakupiliśmy sklepik z akcesoriami, aby rozwinąć dzieciom tematykę przedsiębiorczości poprzez praktyczne działania. Poprzez wspólne zabawy tematyczne ,,w sklep” dzieci nabyły umiejętności kupowania i sprzedawania towarów. Nauczyły się pojęć: ekspedientka i klient, kasa fiskalna, reklama.
Równocześnie dzieci zapoznały się z historią pieniędzy na podstawie literatury i filmu edukacyjnego pt:,,Historia pieniądza”.
Historyjka obrazkowa „Historia pieniądza” Zapoznanie z następującymi pojęciami – kolejne etapy rozwoju pieniądza:
- Barter
- Płacidła
- Kruszce i drogocenne kamienie
- Złote i srebrne monety
- Banknoty zabezpieczone złotem
(pieniądz kruszcowy)
- Pieniądz papierowy
- Pieniądz plastikowy i elektroniczny
Dzieci poznały również rodzaje sklepów na podstawie pomocy edukacyjnych.
Stworzyliśmy mapę pojęciową: ,,Dlaczego warto oszczędzać”.
Zaprojektowaliśmy torby papierowe na zakupy i własne pieniądze.
W okresie przedświatecznym wykonaliśmy pisanki i zajączki, które zakupili nasi Rodzice.
Za pozyskane fundusze wybraliśmy się na lody. Podsumowaniem naszej wiedzy na temat przedsiębiorczości utrwaliła mamusia Bartka, pani Ewelina, zachęcając nas do oszczędzania. Podczas zajęć pani Ewelina zapoznała dzieci z obcą walutą w innych krajach, opowiadała o transakcjach jakie odbywają się w obcych krajach. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały niespodziankę : czekoladowy pieniążek.